torsdag 26. januar 2012

I går feiret vi på forskudd Raija's 3 års dag som egentlig er den 15 februar! 

Iiiik, tenk kor fort tia går. Kan enda huske som om det var i går at vi var og henta ho i Tromsdalen.
Jeg gråt som en liten baby når mannen la ho i armene mine og det søte lille ansiktet så på meg med de største isblåe øynene jeg har sett, med to altfor store ører og den svære flekkete snuten, som no er blitt svart..
Nå 3 år etterpå... Har ho gått fra rampete valp, til rampete storpia! <3
Jeg kan trygt si at min verden sirkler rundt hennes verden, og gjett om ei som veit at ho er mor si prinsessa.. 

Mamma og pappa hadde ærend til kilpis i Finland, så eg blei med kun for turen sin del.
Liker jo Finland veldig godt.. 
Da handlet jeg også ingredienser til en kake, som var utrulig god!
Både mennesker og dyr spiste av kaka. Å dyrene likte den vertfall

Raija er jo en søt hund, så selvfølgelig kom det inn litt gaver til ho.

Tørrfisk fra oldemor.
Hundepølse fra oldefar.
Pluss kveitefilè fra oldemor og oldefar..
Hundeboks med hundemat fra matmor.

Søssa si søte Pixie fikk også en boks med hundemat.. 
Men, det var mest en symbolsk gave. 

Den ekte gaven fra meg til Raija, og Pixie.. Var en liten slede som jeg har kjøpt. Nå skal det bare komme snø, så jeg kan trene dem. I morgen tenkte jeg kanskje skulle gå ut i lysløypa i kveld og sjekke forholdene der.
Har jo hodelykt som er sterk nok til å lyse opp heile lysløypa.

Nedenfor kommer først bilder av sleden, så kommer det bilder av bursdagsfeiringa til Raija.
(Har kun lagt ut bilder av de firbeinte gjestene på bloggen..) 



Bilder av sleden...


For et vakkert syn!
Shagrath ville veldig gjerne prøve kjøre.
Han tester ut om den er kjørbar.. ;)
Hallooo.. ser du meg mor? Eg vil også være med å trekke slede!!


Også bilder av festen....


To håpefulle som venter på at kaka skal bli ferdig...

Sånn så det ferdige produktet ut. 

Ho søte Pixie er også med på markeringa av Raija's soon to be 3 års dag.

Min søte Raija <3

Fiona er også en deltaker i festen. <3

Lusifer, matvraket er også med.. Ingen kan la vær å merke at han er med :)

Fra "oldemor og oldefar" kom det litt kveitefilè som snacks også. 

Kveitefilè er nyyydelig! 

Fiona tar no ikke den feiringa så høytidelig, ligger mest å ler av oss andre..

.... og Lusifer tar det VELDIG høytidelig som resten av oss!! :D 

Hovedpersonen sitter på trona og venter på første kakestykket :)




Raija takker alle firbeinte og tobeinte for deltakelse i hennes
soon to be
3 års dag


<3

4 kommentarer:

  1. Ja vi hadde jo en koselig bursdagsfest,
    Spiste kjempegod kake, og
    Pixie og Raija kosa seg no en masse.

    SvarSlett
  2. Ja det ble jo en riktig koselig feiring. Flotte bilder også. Håper at du får prøvd sleden snart. Artig å se om den fungerer slik du ønsker.

    SvarSlett
  3. Håper det, men den funker garantert.. Problemet blir antagelig og få hundan til og sammarbeide, så det går framover :)

    SvarSlett